خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

کمیته خدمات درمانی رایگان به فقرا به دستور رئیس جمهور تشکیل شد

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ کمیته خدمات درمانی رایگان به فقرا به دستور رئیس جمهوری تشکیل شد و در حال بررسی راهکارهای عملی ارائه خدمات رایگان به فقرا در بیمارستانهای دولتی است.  



امیدوار رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، افزود: در پی ملاقات چند ماه پیش اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با مقام معظم رهبری و توصیه ایشان برای ارائه خدمات درمانی رایگان به فقرا برای اینکه بیماران به جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند، نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشتیم و آقای وزیر هم متعاقب آن نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت و به دستور آقای احمدی نژاد کمیته عملیاتی کردن این رهنمود تشکیل شده است و مشغول بررسی راهکارهای عملی آن است.
وی ادامه داد: در ادامه این پیگیری‌ها قرار است جلسه‌ای با حضور بنده برای پیدا کردن راهکارهای علمی ارائه خدمات درمانی رایگان به فقرا در وزارت بهداشت تشکیل شود تا با درج اعتبار آن در بودجه سال آینده عملیاتی شود.
رضایی گفت: راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد از جمله اینکه بیمارستانهای خاصی تعریف و به مردم اعلام شود که افراد بی بضاعت و فقیر که توان پرداخت ندارند بتوانند با مراجعه به این مراکز بدون اینکه هزینه‌ای بپردازند، درمان مناسب بگیرند و هزینه‌های آنها از ردیف‌های بودجه‌ای خاصی تامین شود.
وی افزود: البته در اجرای این روش این نگرانی وجود دارد که خدای نکرده ما فقرا را نشان دار کنیم بنابراین طراحی بهتر که پیشنهاد ماست این است که راهکار دیگری اجرا شود و بدون اینکه پزشک و پرستار متوجه شوند،‌ چه کسی پول دارد و چه کسی پول ندارد، به همه خدمات درمانی یکسان بدهند و تامین مالی خدمات فقرا به صورتی غیر محسوس در بیمارستان جبران شود.
رضایی گفت: چنین طرحی می‌تواند مشکل فقرا را در دریافت خدمات درمانی مناسب در حین حفظ حرمت و کرامت انسانی آنها حل کند، این پیشنهاد ماست که امیدواریم با تامین ردیف بودجه‌ای ‌آن از سال آینده اجرایی شود.



 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد