خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

آیا می‌دانید؟

آیا می‌دانید طولانی‌ترین رود جهان چه نام دارد و طول آن چقدر است؟ نیل در قاره آفریقا، طولانی‌ترین رود جهان است که 6690 کیلومتر طول دارد و با گذشتن از چند کشور به دریای مدیترانه می‌ریزد. حوزه آبی این رود، 2870000 کیلومتر مربع است. این رود در تانزانیا، سودان و مصر جریان دارد.


آیا می‌دانید چرا برنامه‌های صعود به قله اورستT ماه‌های فروردین و اردیبهشت اجرا می‌شود؟

فروردین و اردیبهشت و اوایل خرداد برابر با اواخر مارس و ماه‌های آوریل و می میلادی، بهترین زمان صعود به اورست است. چون از سرما و توفان‌های وحشتناک هیمالیا کاسته شده و هوای منطقه خیلی روزها مساعد و آفتابی است. اما پس از ماه می، باران‌های موسمی هیمالیا آغاز می‌شود که گاهی سیل‌آساست و صعود در چنین وضعیتی دشوار می‌شود.

***

آیا می‌دانید مردم تبت و نپال اورست را با چه نامی می‌شناسند؟

تبتی‌ها به بلندترین قله جهان چومولانگما می‌گویند که به معنی «مادر الهه برف‌هاست».اما نپالی‌ها این قله را ساگامارتا می‌گویند این ترکیب نپالی به معنی «مادر جهان»‌ است.

***

آیا می‌دانید رافائل نادال، تنیس باز شماره یک جهان، تنیس را از 3 سالگی آغاز کرد؟ وقتی نادال 3 ساله بود، تونی عمویش او را به زمین تنیس برد و نادال از همان موقع با توپ و تور تنیس آشنا شد. تونی مربیگری او را برعهده گرفته و هنوز هم مربی اوست.

***

آیا می‌دانید عموی دیگر نادال میگو ئل آنخل نام دارد و عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا بود؟

میگوئل دوست داشت رافائل فوتبالیست شود. او گاهی این پسر بچه را با خود به زمین فوتبال و مسابقات فوتبال می‌برد. رافائل نادال تا 12 سالگی هم فوتبال و هم تنیس بازی می‌کرد. اما از آن به بعد، زور تونی چربید و رافائل به طور کامل به ورزش تنیس پردخت.

***

آیا می‌دانید پیت سمپراس، 14 بار فاتح گرنداسلم‌های تنیس شده و از این لحاظ رکورددار است. سمپراس رکورد بیشترین مدت صدرنشینی در جدول رده‌بندی بهترین‌های دنیای تنیس را هم در اختیار دارد. او 286 هفته تنیس باز شماره یک جهان بود. این بازیکن در مدت 15 سال ورزش قهرمانی‌اش ، در بیش از 77 درصد مسابقاتش پیروز شد.

***

آیا می‌دانید پیت سمپراس یکی از پردرآمدترین بازیکنان در تاریخ ورزش تنیس است؟ او در دوران ورزشی اش بیش از 43 میلون دلار جایزه نقدی گرفت که در زمان خود، یک رکورد بود.

***

آیا می‌دانید پیت سمپراس در آوریل 2006 از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد و پس از‌ آن به مسابقات نمایشی رو آورد؟ او در پاییز 2007 بازی‌ نمایشی مقابل فدرر در کره جنوبی شرکت کرد که در دوتای اول مغلوب شد و در سومی به پیروزی رسید. او برای مسابقات نمایشی تازه برنامه‌ریزی کرده است.

جهانگیر چراتی (جام  جم)
نظرات 2 + ارسال نظر
شاسا دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:18 ق.ظ http://beuadeto.blogsky.com

واقعا که اسمی منسب انتخاب کردهاید

سعید سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.shasaeed.blogsky.com

سلام
اگر دوست دارید بدانید چشمهای شما چقدر خطا دارد
به وبلاگ من سر بزنید
.
.
.
.
.
منتظرتان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد