خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

محمدرضا پهلوی هفتمین دیکتاتور فاسد دنیا

آفتاب: یک روزنامه انگلیسی در گزارشی 10 نفر از فاسدترین دیکتاتورهای دنیا را بر شمرده که در میان آنان نام «محمدرضا پهلوی» نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «روزنامه تایمز» در شماره امروز خود با اشاره به 10 نفر از فاسدترین دیکتاتورهای جهان از آنان به عنوان کسانی نام برده که در حالی که مردم کشورشان در رنج و فقر به سر می‌بردند، همسران و فرزندان آنان درباره این که چگونه دارایی‌های نامشروع خود را خرج کنند، با آنها کلنجار می‌رفتند.

اولین دیکتاتور فاسد در فهرست این روزنامه انگلیسی «کیم جونگ-ایل» رهبر کره شمالی است که از سال 1994 در راس قدرت این کشور قرار دارد. وی که با لقب «رهبر عزیز» شناخته می‌شود پسر «کیم ایل-سونگ» بنیانگذار کره شمالی است.




دیکتاتور فاسد بعدی «فردیناند مارکوس» رئیس جمهوری پیشین فیلیپین است که به مدت 20 سال یعنی از 1965 تا 1985 در راس قدرت بود. وی فردی است که آزادی‌های مردم کشورش را محدود کرد و از سوی دیگر میلیاردها دلار از خزانه فیلیپین به نام خود به حساب‌های خارجی منتقل کرد.«ایملدا» همسر وی نیز یک ولخرج تمام عیار بود و این از آنجا مشخص شد که از وی در زمانی که مارکوس از قدرت کنار گذاشته شد و مجبور به فرار شدند تعداد 888 کیف زنانه و هزار و 60 جفت کفش به جا ماند.

به نوشته این نشریه انگلیسی خریدهای گرانقیمت ایملدا شامل «ساختمان کراون» به مبلغ 51 میلیون دلار و «مرکز هرالد» به مبلغ 61 میلیون دلار در نیویورک است.

دیکتاتور سوم این فهرست «نیکلا سسه‌کو» رئیس‌جمهوری اسبق رومانی است که از سال 1967 تا 1968 حکومت کرد.

تایمز در ادامه می‌نویسد: «با این که وی حقوق دولتی ماهانه سه هزار دلار دریافت می‌کرد اما نقدینگی برابر با خرید 15 کاخ، یک مجموعه بی‌نظیر اتومبیل، قایق تفریحی و لباس‌های سفارشی در اختیار داشت. برای ساختن اتاق هزار و 100 متری سسه‌کو صدها هزار خانه تخریب شد».
چهارمین دیکتاتور فاسد «صفر مراد نیازوف» رئیس جمهوری ترکمنستان است که از سال 1990 تا 2006 قدرت را در دست داشت. وی همچنین به «پدر تمام ترکمن‌ها» معروف بود.
اقدامات بیهوده وی عبارتند از احداث مجسمه طلای شش میلیون دلاری نیازوف در عشق آباد پایتخت ترکمنستان.

وی همچنین سه میلیارد دلار را به حساب‌های خود در خارج از ترکمنستان انتقال داد و نام ماه «ژانویه» را تغییر داد.
رئیس جمهوری اسبق ترکمنستان همچنین دستور منع گذاشتن ریش را صادر کرد و دستور داد تا اظهار نظرها و تفکراتش در کنار قرآن کریم در موزه‌ها به نمایش گذاشته شود.

پنجمین دیکتاتور «ایدی امین» رئیس جمهوری اوگاندا است که به مدت هشت سال یعنی از 1971 تا 1979 در راس قدرت بود. وی میلیون‌ها دلار را صرف زندگی فوق‌العاده اشرافی خود کرد و گفته می‌شود علاوه بر دارا بودن پنج همسر، 30 معشوقه در کاخ خود داشت.
«جوزف استالین» رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز ششمین دیکتاتور فاسد دنیاست که از سال 1922 تا 1953 حکومت کرد. وی که ملقب به «پدر شادی‌های انسان» و‌ «نابغه برجسته انسانیت» است تمام زندگی خود را با هزاران مجسمه و یادمان‌هایی از خود جشن می‌گرفت که بسیاری از آنها در دوران ضداستالینی (1953 تا 1958) برداشته یا تخریب شد.

استالین همچنین علاقه زیادی به کاخ‌ها، مشروبات الکلی و سیگار داشت و ترجیح می‌داد تا با قطار اختصاصی ضدگلوله با مجموعه‌ای از همراهانی که به سبک «تزارها» بودند، سفر کند.

هفتمین دیکتاتور فاسد «محمد رضا پهلوی» بود از سال 1941 تا 1979 در ایران حکومت کرد. وی که لقب «شاه شاهان» و «فرزند آریایی» به خود داده بود برای جشن‌های 2500 ساله که 100 میلیون دلار هزینه کرد.

پهلوی در حالی در سال 1971 صد میلیون دلار برای جشن‌های 2500 ساله اختصاص داد که مردم روستاهای نزدیک محل برگزاری این جشن در اوج فقر به سر می‌بردند.

وی همچنین مجموعه‌ای کم‌نظیر از اتومبیل‌های مسابقه‌ای داشت که می‌توان آنها را در موزه خودروی ملی ایران مشاهده کرد.

«صدام حسین» هشتمین دیکتاتور فاسدی است که در فهرست روزنامه تایمز ذکر شده است و از سال 1989 تا 2003 بر عراق حکومت کرد. این رهبر حزب بعث دارای حمام طلا بود و «عدی» پسرش باغ وحشی اختصاصی داشت که در آن شیر و ببر نگهداری می‌کرد.

صدام حسین که پس از اشغال عراق توسط ارتش آمریکا از قدرت برکنار شد دارای هزار و 200 خودروی لوکس بود.

نهمین دیکتاتور فاسد «موبوتو سسه‌ سوکو» رئیس جمهوری پیشین کنگو (جمهوری زئیر سابق) بود که از سال 1965 تا 1997 حکمرانی کرد. وی در دوران حکومتش ثروت کشورش را به حساب‌های بانکی سوئیس انتقال داد و در سال 1984 دارایی شخصی وی را حدود پنج میلیارد دلار تخمین زده شد که برابر با بدهی ملی کنگو در آن زمان بود.

وی علاقه زیادی به کاخ و مشروبات الکلی، قایق‌های تفریحی و سفر به پاریس با هواپیمای اختصاصی خود داشت.
گفته می‌شود «بابی لادوا» همسر دوم وی حدود هزار دست لباس در اختیار داشت.
دهمین دیکتاتور «سوهارتو» رئیس جمهوری اندونزی است که از سال 1967 تا 1998 در راس قدرت بود. وی که پیش از به قدرت رسیدنش کارمند بانک بود بیش از هر رهبری در تاریخ کشورش اختلاس کرد.

روزنامه «تایم آسیا» در سال 1999 ثروت خانواده وی را 15 میلیارد دلار اعلام کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس روحی چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ق.ظ http://delsoookhte.blogfa.com/page/eshterak.aspx

سلام .
خیلی ممنون به خاطر لینک . ما هم شما رو در آدرس زیر قرار دادیم :
www.emrooz.blogsky.com
علاوه بر اون لینک شما به عنوان پیوندهای برگشتی در تکنوراتی ثبت می شود .
در ضمن مقاله جدید ما : " مشاوره قبل از ازدواج "
آدرس: http://delsoookhte.blogfa.com/post-260.aspx
اگه بتونید این مقاله رو تو یکی از پست هاتون به بقیه دوستان هم معرفی کنید تا استفاده کنند و لینکش رو بگذارید که دیگه عالی می شه .
باز هم منتظرتون هستیم .
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد