خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

ورود سامسونگ به بازار کامپیوترهای Netbook

ایسکانیوز: شرکت سامسونگ اعلام کرد ساخت مینی لپ‌تاپ جدیدی را با نام NC10 آغاز کرده که مجهز به صفحه نمایش 10.2 اینچی است.

تصمیم این غول کره‌ای سازنده لوازم الکترونیکی نشان دهنده این حقیقت است که اخیراً تمایل بسیار زیادی برای استفاده از دستگاه‌های Netbook در بین کاربران ایجاد شده است.
عمده این تمایل از آنجائی ناشی می‌شود که مردم می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک وسیله‌ای سبک و قابل حمل را برای اتصال به اینترنت در اختیار داشته باشند.
NC10 از بسیاری از ایده‌های جدید و جذاب امروزی شامل داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر برای راحتی بیشتر در دیدن تصاویر استفاده می‌کند.
به گفته سامسونگ، این شرکت پیش از اقدام به طراحی این دستگاه، تحقیقاتی را در زمینه تجهیزات Netbook از بین کاربران این دستگاه‌ها صورت داده که در نتیجه دریافته است که اکثر افراد از کوچک بودن صفحه کلید و ضعف باطری شکایت دارند.
به همین دلیل NC10 با کیبرد بزرگ‌تر و باتری 6 سلولی ساخته خواهد شد. به گفته سامسونگ این باتری امکان 8 ساعت کار مداوم را با این دستگاه فراهم خواهد آورد.
این دستگاه بر مبنای پردازنده Atom اینتل ساخته می‌شود و سیستم‌عامل آن ویندوز XP است. سامسونگ اعلام کرده است که فعلاً برنامه‌ای برای عرضه این دستگاه با سیستم‌عامل لینوکس در دست ندارد.
با اینکه سامسونگ فعلاً اطلاعات دقیق‌تری را از جزئیات فنی NC10 اعلام نکرده اما گفته است که این Netbook احتمالاً از هارد دیسک 80 یا 160 گیگابایتی استفاده می‌کند و مجهز به امکاناتی از قبیل وب‌کم 1.3 مگاپیکسلی motion sensetive ، Wi-Fi 802.11b/g و Bluetooth 2.0 است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد