خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

واسطه بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج

قاصدک:طی میزگرد شیوه‌های همسریابی در ایران عاقلانه‌ترین و بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج، قرار دادن واسطه اعلام شد.


طی میزگرد شیوه‌های همسریابی در ایران عاقلانه‌ترین و بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج، قرار دادن واسطه اعلام شد.

حجت الاسلام وحیدی محقق و پژوهشگر، در این میزگرد که از سوی معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: با قرار دادن واسطه برای ازدواج جوانان علاوه بر این که تفاهم بیشتری حاصل می‌شود، حریم ها حفظ شده و از آنجا که واسطه ازدواج فرد دیگری است، جوان تصمیم عاقلانه تر و منطقی تری اتخاذ می کند.

وی افزود: هم اکنون در جامعه ما شیوه های همسرگزینی به دو شکل سنتی و مدرن انجام می شود. در شیوه سنتی والدین دختری را به پسر جوان معرفی می کنند و پس از آشنایی های مقدماتی مراسم رسمی خواستگاری انجام می شود. در این روش جوانان کمتر گرفتار احساسات شده و بر اساس موازین عقلی و منطقی تصمیم می گیرند. همچنین ارتباط خانواده ها استحکام بیشتری دارد.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به توسعه روابط اجتماعی تصریح کرد: هم اکنون نمی توان تنها به روش های سنتی اکتفا کرد. بسیاری از جوانان در محیط های اجتماعی همسر ایده آل خود را جستجو و پس از انتخاب، وی را به خانواده معرفی می کنند. این شیوه مدرن دارای منافع و معایبی است. امتیاز این روش آن است که جوانان با تکیه بر حس استقلال و با دید واقعی تر همسر مورد علاقه خود را انتخاب می کنند اما در این روش گاه طرفین، قبل از اینکه تصمیم عاقلانه ای در مورد یکدیگر بگیرند، گرفتار احساسات شده و مجبور به انجام ازدواجی ناخواسته می شوند چرا که به دلیل ایجاد علاقه نمی توانند از یکدیگر جدا شوند.

وی با اشاره به وساطت به عنوان بهترین شیوه همسرگزینی، درباره مراکز همسریابی گفت: در سال های اخیر و به ویژه در کشورهای غربی همسریابی از طریق شرکت ها و مؤسسات رواج یافته است اما هنوز در کشور ایران خانواده ها از اینکه برای ازدواج فرزندان خود به این روش تمسک جویند، خودداری می کنند و از این رو مراکز همسریابی مورد قبول طیف وسیع جامعه قرار نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد