خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

صعود دونده‌ی زن مسلمان به نیمه‌نهایی

این دونده مسلمان در این گروه بالاتر از حریفان خود از کشورهای روسیه و فرانسه به مرحله بعد صعود کرد.
ایسنا: "رقیه الغسره" دونده‌ی زن بحرینی موفق شد به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های دوی 200 متر بازی‌های المپیک صعود کند.

رقیه الغسره که پیش از این در رقابت‌های سالنی‌ آسیا و بازی‌های آسیایی دوحه مدال طلا را کسب کرده بود، روز گذشته در رقابت‌های دوی 200 متر زنان توانست این مسافت را با زمان 22 ثانیه و 76 صدم ثانیه طی کند و با قرار گرفتن در صدر جدول گروه دوم به مرحله نیمه نهایی این ماده صعود کرد.

این دونده مسلمان در این گروه بالاتر از حریفان خود از کشورهای روسیه و فرانسه به مرحله بعد صعود کرد.

او با حجاب کامل اسلامی در رقابت‌های دوومیدانی شرکت می‌کند. او پرچم دار کاروان تیم بحرین در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پکن بود و رسانه‌ها او را موفقترین ورزشکار زن مسلمان در این بازی‌ها پیش بینی کرده بودند.


http://www.ghasedaknews.com/news/?CategoryLevel=11


مخترع پودر انگشت‌نگاری فوت کرد

مرضیه زارعی، مخترع 18 ساله پودر انگشت نگاری فوت کرد.
فارس: مرضیه زارعی، مخترع 18 ساله اهل شهرستان مرودشت شیراز که پودر تشخیص هویت در اداره آگاهی را ثبت کرده بود در اثر ایست قلبی فوت کرد.
مرضیه زارعی، پودر انگشت‌نگاری را که در اداره آگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد طبق گواهی‌نامه ثبت اختراع به شماره دفتر ثبت اختراع 45747 به ثبت رسانده بود.
وی علی‌رغم اینکه اختراع خود را به ثبت رسانده بود، نتوانست از مزایای آن بهره‌مند شود.

خواندنی های المپیک 2008 پکن(3)

با پایان روز یازدهم رقابت های المپیک 2008 اتفاقات جالبی در پکن رخ داد. از بازدید بوبکا از یتیمان چینی تا اعتراض رونالدینیو به رفتار مردم میزبان این تورنمنت بزرگ ورزشی، بیانگر جذابیت های خاص المپیک است که بخشی از این اتفاقات را در زیر می خوانید:
عیادت بوبکا از یتیمان چینی

شخصیت اسطوره ای ورزش اوکراین، از یتیمان سون ویلیج در شهر پکن عیادت کرد تا ارزش ها و آرمان های المپیک را به آنان منتقل کند. وی که بهترین ورزشکار تاریخ پرش با نیزه جهان است، در ناحیه شونی در پکن با 130 کودک یتیم دیدار کرد.

به نقل از ایرنا،‌ سرگئی بوبکادر این مورد اظهار داشت: «فقط می خواستم به آنها بگویم که ورزش چین بسیار قدرتمند است و شاید یکی از آنها هم در آینده،‌ به قهرمانی بزرگ تبدیل شود.»

بوبکا و ژانگ شوچین بنیانگذار سون ویلیج،‌ در این دیدار مشعل المپیک را همراه با کودکان حمل کردند که به اعتقاد بوبکا به نشانه «روشن کردن امید در دل این کودکان و تشویق جوانان به مشارکت بیشتر در ورزش» بود.

پایان انتظار صدساله انگلستان
تیم دوچرخه سواری انگلستان موفق شد با ثبت زمان سه دقیقه و 53 ثانیه و 31صدم ثانیه در ماده تعقیبی تیمی، ضمن شکستن رکورد جهانی این ماده، به صدسال انتظار برای بدست آوردن مدال طلای المپیک نیز پایان دهد.

به نقل از ایرنا، تیم چهار نفره برادلی ویگینز، اد کلانسی، پل مانینگ و گراینت توماس مسافت 4000 هزار متر را با چنان قدرتی رکاب زدند که هیچ شانسی برای رقیب دانمارکی نماند.

ویگینز که روز شنبه از مدال طلای خود در ماده تعقیبی انفرادی با موفقیت دفاع کرد، اکنون صاحب سه طلا و جمعا شش مدال از سه دوره بازی های المپیک است و نام خود را به عنوان پرافتخارترین دوچرخه سوار بریتانیایی ثبت کرده است.

حراج مشعل المپیک پکن
یکی از مشعل های المپیک در حراجی به مبلغ 37 هزار و 843 دلار فروخته شد که 173 برابر گرانتر از قیمت آن است.

به نقل از ایرنا، قیمت پایه حراج این مشعل 120 هزار یوان بود که سرانجام به ارزش 260 هزار یوان (37 هزار و 843 دلار) فروخته شد این درحالی است که بهای هر مشعل 1500 یوان اعلام شده است.

حراج مشعل در محل نمایشگاه 2008 پکن که اقلام مرتبط با المپیک در آن به نمایش گذاشته شده، انجام شد. ارزش مشعل بازی های پکن حتی از مشعل المپیک 1936 برلین نیز که برای اولین بار سفر به شهرها و کشورها را مرسوم کرد، فراتر رفت. کمیته میزبانی پکن هر مشعل را در ازای 1500 یوان خریداری کرده که بسیار ارزانتر از مشعل المپیک های قبل است چراکه شرکت تولیدکننده آن در پکن، با سود تقریبا صفر درصد مشعل ها را تولید کرده است. مشعل آلومینیومی شیانگ یون 72 سانتی متر ارتفاع و 985 گرم وزن دارد.

ماتم بزرگ چین با مصدومیت شیانگ
زمین خوردن لیو شیانگ در شروع دور اول مرحله مقدماتی دوی 110 متر با مانع مردان، شاید بدترین خبر برای چینی ها از شروع بازیهای المپیک 2008 پکن تاکنون باشد.

به نقل از ایرنا، وی که دارنده عنوان قهرمانی جهان است، با توجه به این مصدومیت به طور کلی از شرکت در مسابقات انصراف داد. لیو روز یکشنبه در وب سایت شخصی خود اعلام کرد که از مصدومیت تاندون آشیل پا که در طول فصل گذشته بر عملکردش تاثیر گذاشته است، رنج می برد.

در رقابتهای دور اول مقدماتی ماده دوی 110 متر با مانع ، بعد از اینکه محمد عیسی الطوادی از قطر در خط شماره 2 با خطا شروع کرد، لیو تعادلش را از دست داد و زمین خورد و وقتی دونده ها برای دومین بار ، خود را برای شروع آماده کردند، لیو غایب بود.

نادال، قهرمان المپیک
رافائل نادال تنیسور اسپانیایی با پیروزی برابر حریف شیلیایی به مدال طلای تنیس انفرادی مردان المپیک دست یافت تا اسپانیایی‌ها به سومین نشان طلای خود در المپیک پکن دست یابند.

به نقل از تابناک، نادال که در نیمه نهایی موفق به شکست دادن نواک یوکویچ صرب شده بود در دیدار نهایی برابر فرناندو گونزالس از شیلی با نتیجه قاطع 3 بر صفر به برتری رسید تا همچنان مسیر صعود با قله تنیس جهان را با سرعت بپیماید.

فاتح 5 گرند اسلم معتبر دنیا در فاصله سالهای 2005 تا 2008 با این پیروزی موفق به کسب سومین مدال طلای کشورش در این دوره رقابتها شد و شادی را به اردوگاه اسپانیایی‌ها هدیه کرد.

نادال پس از این پیروزی گفت: رسیدن به طلای المپیک برایم یک رویا بود. این مدال طلا سال خوب 2008 را برایم کامل کرد.


آخرین مدال شناگر 41 ساله
بانوی آمریکایی تنها با یک صدم اختلاف به مدال نقره 50 متر آزاد بسنده کرد تا آخرین مدال المپیکی اش را تصاحب کند.

به نقل از فارس، دارا تورس که تجربه حضور در 6 دوره المپیک را در کارنامه خود دارد، پیش از شرکت در مسابقات اظهار کرده بود که می‌خواهد مدال طلای این دوره را از آن خود سازد اما تنها با یک صدم اختلاف با زمان 44 ثانیه و 7 صدم ثانیه پس از شناگری از آلمان با زمان 24 ثانیه و 6 صدم ثانیه دوم شد.

رژیم سیب زمینی، عامل موفقیت بولت
قهرمان دو 100 متر المپیک برای کسب موفقیت و دسترسی به مدال طلا، از نوعی سیب زمینی استفاده کرده است.

به نقل از فارس، دو روز پس از قطعی شدن مدال طلا یوسین بولت از نیجریه در این ماده، گزارش شد که در محل زادگاه او نوعی سیب زمینی که شیرین است، می روید که حاوی انرژی است.

ولسی بولت،‌ پدر این قهرمان گفت: در جاماییکا برخی گیاهان وجود دارند که در سایر نقاط جهان دیده نمی شود. نوعی سیب زمینی که به زبان محلی تراولنی، نامیده می‌شود، از آنها است.
وی ادامه داد: این سیب زمینی حاوی انرژی زیادی است. در جاماییکا از این نوع سیب زمینی در برنامه رژیم غذایی خود استفاده می‌کنیم و یوسین نیز به این خاطر در کنار پرداختن به تمرینات مستمر، از این نوع سیب زمینی زیاد استفاده کرد تا بهترین دونده دو 100 متر شود.

اعتراض رونالدینیو به رفتار چینی‌ها
رونالدینیو و دیگر ستارگان برزیل اعلام کردند از دادن امضا و گرفتن عکس های یادگاری در این دیدارها خسته شده اند.

به نقل از فارس، رونالدینیو به عنوان کاپیتان تیم برزیل اظهار داشت: از روزی که وارد چین شدیم تا کنون، یک لحظه آرام و قرار نداشتیم. مجبور شدیم مرتب امضا داده یا عکس یادگاری بگیریم.

وی افزود: می‌دانیم این موضوع به خاطر علاقه زیادی است که چینی‌ها نسبت به بازیکنان برزیل دارند. ناراحتی ما به دلیل این است که به جاری ارائه امضا به هواداران یا گرفتن عکس یادگاری، مجبور بودیم با داوطلبین و مقامات مسئول امنیتی که ظاهرا باید محافظ ما باشند، عکس بگیریم یا امضا دهیم.

رونالدینیو عنوان کرد: تحمل این وضع برای ما بسیار دشوار است چون در کل باعث خستگی و ناراحتی تیم شده است.

کسب مدال پس از 9 بار حضور در المپیک
سوارکاری 61 ساله کانادایی پس از 9 دوره شرکت در مسابقات المپیک، عاقبت موفق به کسب مدال شد.

به نقل از فارس، میلر توانست به همراه تیم پرش با اسب این کشور، مدال نقره المپیک را کسب کند. وی پس از سال‌ها حسرت کسب مدال المپیک وقتی موفق شد، اظهار داشت: در هر دوره که در المپیک شرکت کردیم، مردم به ما امید داشتند و از پشتیبانی ما خسته نشدند. به این خاطر من از اعتماد و صبر هموطنانم تشکر می کنم.

میلر توانسته بود در سال های 84 و 88 در جریان المپیک های لس آنجلس و سئول، تیم کانادا را به مقام چهارم برساند؛ اما مدال نقره ایی که در پکن بدست آورد، نخستین مدال وی پس از 9 دوره حضور در المپیک بود.

رکورد جدید پرش ارتفاع بانوان
النا ایزینبایوا ورزشکار زن روسیه با حدنصاب 05/5 متر، برای دومین بار مدال طلای بازیهای المپیک را در پرش با نیزه زنان کسب کرد و رکورد جدیدی در این ماده بر جای گذاشت.

به نقل از ایسنا، مدافع عنوان قهرمانی المپیک و جهان بعد از فقط دو پرش، موفق به کسب مدال طلای بازیهای المپیک 2008 پکن شد. وی در پرش خود توانست رکورد پرش با نیزه زنان را که چهار سال پیش در بازیهای المپیک 2004 آتن توسط خودش ثبت شده بود ، بهبود بخشد. این ورزشکار 26 ساله روس با رکوردشکنی جدید، توانست بیست و چهارمین رکورد جهانی خود را ثبت کند.

وی بعد از قهرمانی گفت: می خواستم بهترین عملکرد را برای تماشاگران به نمایش بگذارم. خیلی خوشحالم. به خاطر حمایت و تشویق های تماشاگران احساس می کردم بدون رکورد جهانی نمی توانم شهر پکن را ترک کنم.


منبع: تبیان



http://www.ghasedaknews.com/news/?CategoryLevel=11

گلشیفته فراهانی ممنوع الخروج شد

درپی اقدام گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم مجموعه دروغها ، خروج وی از کشور ممنوع شد.
قاصدک نیوز به نقل از ایرنا،در همین رابطه یک منبع آگاه به ایرنا گفت:گلشیفته فراهانی بازیگر زن سینمای ایران که پیش از این در فیلم سنتوری ایفای نقش کرده بود ،به دنبال بازی در فیلم آمریکایی‪ Body of Lies‬در کنار بازیگران هالیوود چون لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو و کارگردانی رایدلی اسکات ، پیشنهاد جدیدی را برای بازی در یک فیلم هالیوودی دریافت داشت.
این منبع آگاه تاکید کرد: گلشیفته فراهانی روز سه شنبه برای بررسی این پیشنهاد تازه عازم هالیوود بود که در فرودگاه از سوی دستگاه‌های ذیربط با حکم ممانعت از خروج مواجه شد.
با آنکه شنیده‌ها حاکی از آن است که بازیگران ایرانی برای بازی در فیلم های خارجی موظف به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند ، با این حال وزارت ارشاد تا این لحظه در برابر خبر بازی گلشیفته فراهانی در یک فیلم خارجی و ممنوع الخروج شدن وی موضعی اتخاذ نکرده است.



http://www.ghasedaknews.com/news/?CategoryLevel=16


اکران فیلم «مجموعه دروغ ها» با بازی گلشیفته فراهانی، لئوناردو دی

روز جمعه 10 اکتبر 2008 برابر با 19 مهرماه سال 1387 نمایش فیلمی در سینماهای امریکا و انگلستان آغاز می شود که به واسطه یک ویژگی مهم برای ایرانیان جذاب و مهم است. «مجموعه دروغ ها» جدیدترین فیلم کارگردان کهنه کار سینمای امریکا ریدلی اسکات در این روز به پرده سینماها می رود که نام یک بازیگر شناخته شده سینمای ایران در میان اسامی دست اندرکاران آن به چشم می خورد؛ گلشیفته فراهانی. قاصدک نیوز : پس از آنکه سایت سینمایی معتبر imdb حدود 10 روز پیش نام گلشیفته فراهانی را به جمع بازیگران این فیلم اضافه کرد، کمپانی برادران وارنر هم چهارشنبه شب در تریلر جدیدی که از فیلم منتشر کرد تصاویری از بازی فراهانی را قرار داد تا سرانجام شایعه یی که یک سال است در محافل سینمایی و رسانه یی به گوش می رسد، تایید شود. سایت imdb هنوز توضیحی درباره نقش فراهانی و نام شخصیتی که او آن را ایفا می کند ارائه نداده است اما تا پیش از این از درج نام این بازیگر در لیست دست اندرکاران فیلم «مجموعه دروغ ها» با نام اصلی Body of lies خودداری می کرد. فیلم بر مبنای کتابی به همین نام نوشته دیوید ایگناتیوس یادداشت نویس معروف روزنامه واشنگتن پست ساخته شده است. این کتاب آوریل سال 2007 به بازار آمد و بلافاصله حقوق سینمایی آن توسط کمپانی معروف برادران وارنر خریداری شد. رمان «مجموعه دروغ ها» مضمونی در ارتباط با مبارزه با تروریسم دارد و داستان یک مامور سیا به نام راجر فریس است که برای پیدا کردن یک تروریست مهم از سران القاعده به نام «سلیمان» به اردن می رود. کتاب تا حدودی به نقد سیاست های مداخله گرایانه آمریکا می پردازد و در مجموع اثر منتقدانه یی محسوب می شود. در برگردان سینمایی این رمان تغییراتی ایجاد می شود که یکی از مهم ترین آنها اضافه شدن شخصیتی به نام «عایشه» است که در داستان اصلی با نام «آلیس» وجود داشت. شخصیتی که قهرمان داستان در جریان پیدا کردن سلیمان دلباخته اش می شود. ویلیام موناهان فیلمنامه نویس اسکاربرده به خاطر فیلم معروف «مردگان» مارتین اسکورسیزی که کار بازنویسی و اقتباس از داستان اصلی را برعهده داشته، شخصیت عایشه را در قالب یک پرستار تصویر کرده که البته هنوز جزئیات کامل آن مشخص نیست. گلشیفته فراهانی ایفاگر این نقش است در حالی که نقش نخست فیلم را لئوناردو دی کاپریو بازی می کند و راسل کرو هم بازیگر نقش مهم دیگری در فیلم است. فیلمبرداری فیلم سال گذشته آغاز شد و بخش های مربوط به اردن در شهر رباط مراکش فیلمبرداری شده است. گفته می شود بعد از انتخاب گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم سازندگان آن تغییراتی در فیلمنامه اولیه انجام داده اند تا حضور فراهانی در فیلم با موازین خاص حقوقی و قانونی کشور در تضاد نباشد. ریدلی اسکات کارگردان کهنه کار انگلیسی در فیلم هایش همواره تلاش داشته نگاهی چندجانبه به مضامین داشته باشد و گواه آن فیلم معروف «ملکوت آسمان» است که در آن تصویری واقع گرایانه از مسلمانان ارائه و به طور ضمنی از صلاح الدین ایوبی ستایش می شود. حضور بازیگران ایرانی در فیلم های هالیوودی سابقه طولانی دارد اما در چند سال اخیر تعدادی از بازیگران فعال فعلی سینمای ایران امکان حضور در چند فیلم مهم هالیوود را یافته اند که مهم ترین آنها همایون ارشادی است که سال گذشته فیلم «بادبادک باز» با بازی او در سینماهای جهان اکران شد. او هم اینک مشغول بازی در فیلم جدید الخاندرو آمه نابار با نام «آگورا» است. با این همه حضور فراهانی در فیلم جدید ریدلی اسکات که بسیاری از اکنون آن را از شانس های مسلم اسکار 2009 می دانند سرفصل جدیدی در حضور بازیگران سینمای ایران در عرصه های بین المللی خواهد گشود.

«صادق هدایت» در حد «سلمان رشدی» به ائمه اهانت می‌کرد

«محمدرضا سرشار» با بیان اینکه «کازانتزاکیس» و «کسروی» به پیامبران توهین کرده‌اند، گفت که اهانت «صادق هدایت» به حضرت علی (ع) و پیامبر (ص) هم در حد «سلمان رشدی» است.


به گزارش خبرنگار ادبی فارس، نشست نقد و بررسی کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته «محمدرضا سرشار» صبح امروز با حضور نویسنده و برخی از کارشناسان در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.
کامران شرف‌شاهی مجری این مراسم از سرشار پرسید: برخی در غرب زندگی پیامبران را در قالب رمان نوشتند و هیچ خط قرمزی را لحاظ نکردند؛ مثل رمان «مسیح باز مصلوب» نوشته «نیکوس کازانتزاکیس» که این جریان تا کتاب «آیات شیطانی» ادامه یافت. امروز در برابر این هجمه چه می‌توان کرد؟
محمدرضا سرشار پاسخ داد: غرب از رنسانس به بعد دین را حذف کرد و رابطه انسان و خدا را به یک رابطه خصوصی تقلیل داد؛ مثل همین «کازانتزاکیس» که خدا نبخشدش. دیگران بعد از او هم پیامبران را به استهزا گرفتند؛ مثلا حضرت مسیح را با کروات و شلوار جین در خیابان‌های امروز پاریس نشان دادند.
وی با اشاره به اهانت‌های صریح «کسروی» به مقدسات اظهار داشت: «صادق هدایت» هم این اهانت‌ها را می‌کند؛ با این تفاوت که حرف‌هایش را در لفافه می‌زند. اهاناتی که هدایت به حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران می‌کند دست کمی از کسروی ندارد و در حد سلمان رشدی است.
قصه‌گوی سال‌های پیش ظهرهای جمعه رادیو درباره کتاب «آنک آن یتم نظرکرده» بیان داشت: اگر در داستان امروز به عوامل درونی شخصیت پرداخته نشود، دیگر داستان نیست و پرداختن به عوامل درونی شخصیت خیلی سخت است.

ادامه مطلب ...