خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

بازیگر حضرت یوسف از خدمت سربازی معاف شد

قاصدک:سلحشور در این باره می گوید: ما از محضر یکی از بزرگان خواستیم که با تسهیلات ویژه برای «زمانی» موافقت کنند. زیرا او بیش از 3 سال برای بازی در این نقش زمان صرف کرد و حداقل هدیه و جایزه ای که می شد برای او درنظر گرفت، این بود که چون سربازی او همزمان با بازی در این سریال شد، او را از خدمت سربازی معاف کرد.



انتخاب بازیگران سریال حضرت یوسف(ع) یکی از مهم‌ترین نکاتی بود که درباره این سریال از همان ابتدا همگان را کنجکاو کرد. اولین و بدیهی‌ترین تصوری که هر مخاطبی از نقش یوسف و زلیخا دارد، انتخاب بازیگرانی خوش‌چهره به ویژه برای نقش حضرت یوسف است. اما سازندگان این سریال زیبایی معنوی را دست مایه انتخاب های خود قرار دادند و بازیگری را برای نقش حضرت یوسف انتخاب کردند که برای نخستین بار در جلوی دوربین ظاهر شد.



ادامه مطلب ...

مایکروسافت نخستین فروشگاه آنلاین خود را در آمریکا گشود

مایکروسافت که میلیاردها دلار از فروش بسته‌های نرم‌افزاری درآمد کسب کرده نخستین فروشگاه آنلاین خود را در آمریکا گشود و برنامه‌های خود را برای دانلود عرضه می ‌کند.



در حرکتی که ممکن است نشانه‌ی توقف فروش نرم‌افزار بر روی دیسک‌های رایانه‌ ای باشد، غول نرم‌افزاری مایکروسافت فروشگاه Microsoft Store را در اینترنت راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب ...

آیا دایناسورها "احساساتی" بوده اند!

دایناسورها را باید مرموزترین و جذابترین بخش سیر اکتشافات بشر در گذشته دهها میلیون سال پیش زمین برشمرد. گرچه عصر حیات دایناسورها با دوران فعلی فاصله زیادی داشته اما دانش نوین توانسته است دنیای پر رمز آنها را بار دیگر زنده کند.



در دهه های گذشته و به لطف تحقیقات وسیعی که بر روی فسیل و آثار حیات دایناسورها در میلیونها سال پیش انجام شده است، بر بار دانش نوین بشری درباره مرموزترین و در عین حال هیجان برانگیزترین موجودات زنده تاریخ گذشته زمین افزوده شده است اما در سالهای اخیر و با استفاده از پیچیده ترین فناوریهای نوینی که ابداع شده است، جنبه های جذاب دیگری از زندگی آنها همچون رقص دسته جمعی این موجودات برملا شده است.



ادامه مطلب ...

گفتگویی با مصطفی زمانی/ بازیگر نقش «یوسف پیامبر» ؛

قاصدک:مصطفی زمانی از جمله بازیگرانی است که توانسته در اولین کار تلویزیونی خود با ایفای نقش اصلی در مجموعه «یوسف پیامبر(ع)» توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

البته این بازیگر جوان در این مدت ارتباط زیادی با رسانه ها نداشته و ترجیح داده تا این نقش او بدون هیچ گونه پیشداوری مورد قضاوت قرار گیرد. طی فرصتی که برایمان مهیا شد با او گفتگویی داشته ایم که حاصل آن را می خوانید؛



ادامه مطلب ...

بررسی خرید خدمت سربازی در مجلس

رعایت عدالت اجتماعی و درنظرگرفتن توانایی‌‏های سربازان برای خدمت درطول مدت درنظرگرفته شده؛ از دیگر محورهای مورد نظر در تدوین این طرح است.


یلنا: نایب‌‏رئیس کمیسیون امنیت‌‏ملی و سیاست‌‏خارجی مجلس با اشاره به بررسی طرح خوشایند‌‏سازی خدمت سربازی که هم‌‏اکنون در این کمیسیون درحال بررسی است، گفت: مهمترین محور این طرح ایجاد انگیزه درجوانان برای انجام این خدمت است.

حسین سبحانی‌‏نیا نماینده نیشابور تصریح کرد: این طرح درکمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با همکاری مراجع و دستگاه‌‏های مسوول در حال بررسی است که با نظرسنجی ازمردم، چرخه تامین اطلاعات برای تنظیم نهایی این طرح جهت ارائه به صحن علنی مجلس، تکمیل می‌‏شود.

وی افزود: این طرح با هدف بازنگری درقانون نظام وظیفه و با درنظرگرفتن آخرین ملاحظات لازم درآن، از جهت نیروی انسانی و نیازهای دستگاه‌‏های اجرایی، هزینه‌‏های موجود ونحوه بهره‌‏برداری از پتانسیل‌‏ها درحال بررسی وتدوین می‌‏باشد.

سبحانی‌‏نیا تاکیدکرد: رعایت عدالت اجتماعی و درنظرگرفتن توانایی‌‏های سربازان برای خدمت درطول مدت درنظرگرفته شده؛ از دیگر محورهای مورد نظر در تدوین این طرح است.
وی گفت: دراین طرح مسایلی از قبیل کم کردن مدت خدمت سربازی و خرید آن به شور و مشورت گذاشته خواهد شد.

افزایش بی‌سابقه بارداری در دختران انگلیس

قاصدک:روند نگران کننده افزایش میزان بارداری در دختران نوجوان بریتانیائی مسئولان وزارت بهداشت انگلیس را به چاره جوئی های اساسی واداشته است.

مقامات ارشد وزارت بهداشت و آموزش انگلستان در نشستی اضطراری و پس از بررسی راهکارهای کنترل میزان حاملگی های ناشی از بی احتیاطی جنسی نوجوانان دختر افزایش ساعات آموزش جنسی در مدارس را خواستار شدند.

روند نگران کننده افزایش میزان بارداری در دختران نوجوان بریتانیائی مسئولان وزارت بهداشت انگلیس را به چاره جوئی های اساسی واداشته است.


ادامه مطلب ...

پخش فیلم‌های مستهجن برای مردم آذربایجان شرقی

قاصدک:در حالی که دولت جمهوری آذربایجان از چندی قبل پخش سریالها و فیلمهای ایرانی را که از برخی شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد را ممنوع کرده است این شبکه‌ها در اقدامی تعجب برانگیز به پخش فیلم‌های مستهجن روی آورده‌اند که در شهرهای مرزی استان آذربایجان شرقی با آنتنهای معمولی هم قابل دریافت است.


مهر: کانالهای تلویزیونی جمهوری آذربایجان در سیاستی آشکار پخش برنامه‌های مبتذل و مستهجن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده اند.

ادامه مطلب ...

واسطه بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج

قاصدک:طی میزگرد شیوه‌های همسریابی در ایران عاقلانه‌ترین و بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج، قرار دادن واسطه اعلام شد.


طی میزگرد شیوه‌های همسریابی در ایران عاقلانه‌ترین و بهترین شیوه برای پیشنهاد ازدواج، قرار دادن واسطه اعلام شد.

حجت الاسلام وحیدی محقق و پژوهشگر، در این میزگرد که از سوی معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: با قرار دادن واسطه برای ازدواج جوانان علاوه بر این که تفاهم بیشتری حاصل می‌شود، حریم ها حفظ شده و از آنجا که واسطه ازدواج فرد دیگری است، جوان تصمیم عاقلانه تر و منطقی تری اتخاذ می کند.

وی افزود: هم اکنون در جامعه ما شیوه های همسرگزینی به دو شکل سنتی و مدرن انجام می شود. در شیوه سنتی والدین دختری را به پسر جوان معرفی می کنند و پس از آشنایی های مقدماتی مراسم رسمی خواستگاری انجام می شود. در این روش جوانان کمتر گرفتار احساسات شده و بر اساس موازین عقلی و منطقی تصمیم می گیرند. همچنین ارتباط خانواده ها استحکام بیشتری دارد.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به توسعه روابط اجتماعی تصریح کرد: هم اکنون نمی توان تنها به روش های سنتی اکتفا کرد. بسیاری از جوانان در محیط های اجتماعی همسر ایده آل خود را جستجو و پس از انتخاب، وی را به خانواده معرفی می کنند. این شیوه مدرن دارای منافع و معایبی است. امتیاز این روش آن است که جوانان با تکیه بر حس استقلال و با دید واقعی تر همسر مورد علاقه خود را انتخاب می کنند اما در این روش گاه طرفین، قبل از اینکه تصمیم عاقلانه ای در مورد یکدیگر بگیرند، گرفتار احساسات شده و مجبور به انجام ازدواجی ناخواسته می شوند چرا که به دلیل ایجاد علاقه نمی توانند از یکدیگر جدا شوند.

وی با اشاره به وساطت به عنوان بهترین شیوه همسرگزینی، درباره مراکز همسریابی گفت: در سال های اخیر و به ویژه در کشورهای غربی همسریابی از طریق شرکت ها و مؤسسات رواج یافته است اما هنوز در کشور ایران خانواده ها از اینکه برای ازدواج فرزندان خود به این روش تمسک جویند، خودداری می کنند و از این رو مراکز همسریابی مورد قبول طیف وسیع جامعه قرار نگرفته است.

انتخاب ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان

قاصدک:فیلم «تلالو» ساخته‌ «استنلی کوبریک» عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص داد.


مجله‌ی سینمایی «اینترتینمنت ویکلی» در تازه‌ترین شماره خود با نظرسنجی از منتقدین، کارگردانان و علاقه‌مندان سینما، فهرست 20 فیلم ترسناک تاریخ سینما را تهیه و منتشر کرد.

در رتبه‌ی اول این فهرست، فیلم «تلالو» محصول سال 1980 به کارگردانی «استنلی کوبریک» دیده می‌شود. این فیلم اقتباسی از رمان «استفن کینگ»، نویسنده انگلیسی داستان‌های دلهره‌آور و ترسناک بوده است که «جک نیکلسون» در آن ایفای نقش داشته است.

رتبه دوم ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در اختیار «جن‌گیر» است. این فیلم به کارگردانی «ویلیام فردکین» محصول سال 1973 است و به گفته افرادی که آن را تماشا کرده‌اند، تا ماه‌ها آنها را گرفتار خود کرده‌ است.

فیلم «قتل‌عام زنجیره‌ای تگزاس» محصول سال 1974 به کارگردانی «توپ هوپر» در رتبه‌ی سوم این فهرست قرار دارد.

«سکوت بره‌ها» ساخته‌ «جاناتان دمی» (1991) با نقش‌آفرینی «آنتونی هاپکینز» که در رتبه پنجم ایستاده است، ترسناک‌ترین فیلم دهه 90 شناخته شد.

«آرواره‌ها» محصول سال 1975 به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ»، «حلقه» ساخته «گور وربینسکی» محصول 2002، «هالووین» ساخته‌ «جان کارپتنر»(1978)، «روانی» ساخته «آلفرد هیچکاک»(1960)،

«هفت» ساخته‌ «دیوید فینچر»(1995)، «کودک رزماری» ساخته‌ «رومن پولانسکی»(1968)، «مرده‌ی شریر» ساخته «سام ریمی»(1982)، «20روز بعد» ساخته «دنی بویل»(2003) و «کری» ساخته «برایان دی پالما»(1976) دیگر فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

تنها بازمانده «تایتانیک» آخرین یادگاری هایش را حراج کرد

«میلوینا دین» مى گوید حال براى تامین هزینه خانه سالمندان، مجبور به فروش نامه هاى مادرش و این چمدان شده است.
   
قاصدک نیوز به نقل از رادیو فردا: «میلوینا دین» ۹۶ ساله که هنگام غرق کشتى تایتانیک نوزادى دوماهه در آغوش مادرش بود، اکنون درهنگام پیرى و تهى دستى آخرین یادگارهاى باقی مانده را پس از غرق شدن این کشتی فروخت تا هزینه اقامتش را درخانه سالمندان بپردازد.

آخرین سرنشین زنده کشتى تایتانیک، روز شنبه در حراج وسایل باقى مانده از این کشتى بیش از ۵۰ هزار دلار به دست آورد.

آن چه «میلوینا دین» را یک روزه صاحب چنین مبلغى کرد، یک چمدان خالى و چند نامه از مادرش بود.

چمدان «میلوینا» از ۹۶ سال پیش باقى مانده است؛ از زمانى که او نوزادى دوماهه بود و پس از آن که خودش و مادرش از حادثه تایتانیک نجات پیدا کردند و وارد نیویورک شدند، مردم نیویورک به آن ها چمدانى پر از لباس اهدا کردند.

«میلوینا دین» مى گوید حال براى تامین هزینه خانه سالمندان، مجبور به فروش نامه هاى مادرش و این چمدان شده است.
«میلوینا دین» مى گوید حال براى تامین هزینه خانه سالمندان، مجبور به فروش نامه هاى مادرش و این چمدان شده است.

تایتانیک -یکى از مشهور ترین کشتى هاى جهان- که در اولین سفر خود در راه نیویورک بود، با برخورد به یک کوه یخ آسیب دید و چند ساعت پس از آن به اعماق دریا فرورفت.

«میلوینا»، مادرش «جرجتا» و برادرش «برترام جونیور» از جمله ۷۵۰ زن و کودکى بودند که با قایقهاى نجات از این حادثه جان سالم به در بردند. پدر «میلوینا» میان ۱۵۰۰ نفرى بود که طعمه آب هاى سرد اقیانوس شد.




ادامه مطلب ...