خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

نمی‌خواستم عاشقانه دیگری از قصه یوسف بسازم

 کارگردان مجموعه یوسف پیامبر(ع) گفت: بهترین دستمایه برای ساخت سریال‌های تاریخی-مذهبی همانا قصص قرآن است و به نظر من قصه‌های قرآن نیز زیباترین داستان‌های عالم هستند.      

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرج الله سلحشور» کارگردان مجموعه یوسف پیامبر (ع) با حضور در نشست بررسی مجموعه یوسف پیامبر (ع) در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: من سال‌هاست که به سراغ قصه‌های قرآنی رفته‌ام ولی از ویژگی‌های اصلی که مرا به ساخت این مجموعه ترغیب کرد، این بود که سعی کردم تا در این سریال برخلاف نسخه‌ای که تاکنون بر اساس این قصه در دنیا ساخته شده به بخش عاشقانه قصه تمرکز نکنم و یک نسخه عاشقانه دیگر به این آثار اضافه نکنم، بلکه تلاش کردم این قصه را از منظر اهل بیت به تصویر بکشم و فکر می‌کنم کار تازه‌ای باشد معتقدم کوچکترین قصه‌های قرآن، زیباترین داستان‌های عالم هستند چه برسد به داستان حضرت یوسف که به تعبیر قرآن احسن‌القصص است.


سلحشور در ادامه با اشاره به بحث محتوایی مجموعه اظهار داشت: این مجموعه به لحاظ محتوا کاملا پیرو تفاسیر شیعه و کتب تاریخی بوده است.
وی افزود: همه سعی من و همکاران این بوده که تا تمامی ارزش‌هایی که در قرآن پیرامون پیام اصلی این داستان آمده به صورت برجسته و به زبان تصویر منعکس کنیم اما اینکه چقدر موفق بوده‌ایم، مردم باید نظر بدهند. بضاعت ما در ساخت آثار معنوی محدود است و همواره باید تلاش کنیم تا کیفیت هر اثر بهتر از اثر قبلی باشد.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا در ایران نمی‌توانیم آثاری با کیفیت فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) بسازیم، گفت: سازندگان فیلم محمد رسول‌الله از یک سابقه سینمایی بلند مدت برخوردارند که ما در ایران چنین سابقه‌ای نداریم از طرفی همین فیلم دارای ضعف‌های محتوایی بسیاری است که درست نیست به آنها بپردازیم و این ضعف‌ها برخاسته از عدم آشنایی صنعت فیلمسازی دنیا با مفاهیم بلند دینی است.
کارگردان مجموعه یوسف پیامبر(ع) در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از قسمت‌های این مجموعه کشدار و طولانی شده است، اظهار داشت: تمام حوادثی که در این مجموعه تصویر شده است، برگرفته از تاریخ و تفسیرهای موجود و موثق است و برخی از تصاویری که ما خلق کرده‌ایم، همگی در قرآن وجود دارند. البته تلاش کردیم آیات را با زبان تصویر به بیننده منتقل کنیم اما در کل هرچه در سریال دیده می‌شود برگرفته از تفاسیر آیات سوره یوسف است و به جای تفسیر، تصویر را جایگزین کرده‌ایم.
سلحشور با اشاره به میزان استقبال از این مجموعه گفت: برطبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده، مجموعه یوسف پیامبر (ع) 70 درصد بیننده دارد و از میان بینندگان هم 93 درصد از مجموعه راضی هستند و 5 درصد هم منتقد دارد.
این کارگردان در پایان ضمن بیان این مطلب که اصولا برای آثارش اعتقاد به انتخاب هنرپیشه سرشناس و معروف ندارد به انتخاب بازیگر نقش یوسف در بزرگسالی اشاره کرد و افزود: برای انتخاب بازیگری که نقش بزرگسالی یوسف را ایفا کند از بازیگران زیادی تست گرفتم اما می‌خواستم از کسی استفاده کنم که به لحاظ بصری پیش از این سابقه‌ای در ذهن مخاطب نداشته باشد و در نهایت «مصطفی زمانی» را برای این نقش انتخاب کردم.
وی افزود: نظر من قضاوت در مورد انتخاب ایشان خیلی زود است و مطمئن هستم در قسمت‌هایی که ماجراهای بزرگسالی یوسف پخش می‌شود همه به این نتیجه خواهند رسید که بهترین چهره برای این نقش همین چهره است.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:39 ق.ظ http://beuadeto.blogsky.com

اگر مایل به تبادل لینک هستید لینک ما را با نام
شاسا:شکارچی آتشدر وبلاگ خود قرار دهید و سپس به من هم اطلاع دهید تا شما را به لیست خودم اضافه کنم.
شاسا

سلام
من لینک شما رو در وبلاگ قرار دادم
شما هم لینک وبلاگ رو با نام ***خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا***

قرار دهید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد