خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

خبرهای داغ از ۴ گوشه دنیا

..خبر - سرگرمی - دانلود

مایکروسافت نخستین فروشگاه آنلاین خود را در آمریکا گشود

مایکروسافت که میلیاردها دلار از فروش بسته‌های نرم‌افزاری درآمد کسب کرده نخستین فروشگاه آنلاین خود را در آمریکا گشود و برنامه‌های خود را برای دانلود عرضه می ‌کند.



در حرکتی که ممکن است نشانه‌ی توقف فروش نرم‌افزار بر روی دیسک‌های رایانه‌ ای باشد، غول نرم‌افزاری مایکروسافت فروشگاه Microsoft Store را در اینترنت راه‌اندازی کرد.


این فروشگاه آنلاین که علاوه بر محصولات نرم‌افزاری مانند ویندوز ویستا و آفیس همچنین سخت‌افزارهایی مانند کنسول بازی ایکس باکس 360 و دستگاه پخش موسیقی زون عرضه می ‌کند بی‌صدا و با اعلام یک مدیر برنامه ارشد مایکروسافت در یک پست وبلاگ آغاز به کار کرد.



این فروشگاه بازی‌ها را به شکل تحویل بر روی DVD عرضه می ‌کند و با راه‌اندازی این فروشگاه آنلاین مصرف‌کنندگان در آمریکا می‌توانند مستقیما نرم‌افزار و سخت‌افزار که به‌صورت کاتالوگ آنلاین جامع ارایه می ‌شوند از مایکروسافت خریداری کنند.
مایکروسافت ثروت خود را از ساخت و فروش بسته‌های نرم‌افزاری مانند سیستم عامل ویندوز که مردم برروی رایانه نصب می کنند یا به‌صورت پیش نصب شده در دستگاه‌ها وجود دارند به‌دست آورده اما با عرضه‌ برنامه‌های رایگان مبتنی بر وب از سوی شرکت‌های رقیبی مانند گوگل تحت فشار زیادی قرار گرفته است.
مایکروسافت همچنین به تازگی اعلام کرده نسخه‌ آنلاینی از آفیس منتشر می‌کند که این
نرم‌افزار را به شکل سرویس قابل دسترس در اینترنت به رایانه اش ابری می‌برد.
نسخه‌های مبتنی بر وب ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت در آفیس لایو از طریق اشتراک یا قراردادهای دریافت مجوز به‌صورت آنلاین قابل دسترس خواهند شد.
شبکه‌های اینترنت سریع‌تر و دستگاه‌های رایانشی قدرتمندتر شکل‌گیری رایانش ابری را در پی داشته‌اند. رایانش ابری گرایشی است که در آن برنامه‌ها به شکل سرویس در اینترنت قابل دسترس بوده و بر روی سرورهای شرکت‌های فن‌آوری مانند گوگل یا مایکروسافت میزبانی می ‌شوند.


http://ghasedaknews.ir/ShowNews.aspx?CatId=7&id=520

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد